Carta dels sindicats en defensa dels substituts/es

Carta en defensa dels substituts/es enviada pels sindicats a totes les direccions dels centres de Catalunya

Benvolgut director/a,

Com a sindicats estem molt preocupats per les noves mesures del Departament d’Ensenyament, i molt especialment pel que fa a les condicions laborals del personal substitut i als nous criteris per cobrir les substitucions.

Sabem que tant una cosa com l’altra estan creant molts problemes en l’organització dels centres i també a tot el professorat, que ha d’assumir moltes tasques que potser no els pertoquen i que no els correspon dur a terme.

Volem que quedi clar que, com a sindicats, ens hem oposat fermament a aquestes mesures i que continuarem mobilitzant-nos per tal d’intentar revertir-les.

També hem demanat una Mesa Sectorial per tal de poder expressar les queixes que ens arriben de diversos centres i diversos docents, clarificar què és competència dels substituts en la jornada laboral  i exigir, tant la retirada d’aquestes mesures, com l’eliminació de les contradiccions entre l’Acord de Govern 60/2012 i la Resolució de la direcció general de professorat de 29 de juny de 2012.

En tot cas, i mentre no aconseguim revertir la situació, us demanem que apliqueu la normativa (horari, tasques, reunions, patis, etc.) pel que fa al personal substitut, amb el màxim de cura i tenint molt clar que de cap manera aquestes persones han de fer més del que se'’ls hi pagarà, donat que, a més, ja estan sobreexplotades respecte a la resta del professorat.

Us demanaríem que fóssiu molt respectuosos i prudents en l’aplicació de la normativa als substituts/es i que transmeteu al departament totes les queixes i problemes que aquestes mesures us estan causant  en el centre i en la seva bona organització.. No podem permetre que la mala gestió del Departament d’Ensenyament empitjori encara més les condicions laborals d’un col·lectiu que ja treballa en condicions molt precàries

Ja sabeu que ens teniu a la vostra disposició per a qualsevol dubte i/o recolzament.

Molt cordialment,

CCOO, USTEC·STEs, ASPEPC-SPS i UGT

A banda, s'ha fet arribar aqueta petició unitària al Departament:

A/a d'en Alberto Delpozo i  de na Maria Teresa Gonzalez

El sindicats sota signants, de la mesa sectorial d’ensenyament públic no universitari, d’acord amb la normativa vigent, sol·liciten formalment la convocatòria de la mesa, per tal de tractar els següents temes:

• Contradiccions en l’aplicació de la nova normativa reguladora de les condicions de treball per al personal substitut.
  • Problemes detectats en el procediment d’adjudicacions en els nomenaments telemàtics.
  • Accés a permisos, llicències, reduccions i compactacions per part del professorat que ha adquirit la condició de substitut.

CCOO, USTEC-STES, ASPEPC-SPS, FETE UGT
Carta dels sindicats en defensa dels substituts/es Carta dels sindicats en defensa dels substituts/es Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central on de setembre 20, 2012 Rating: 5