Cursos de formació AFCAP: Reconeguts pel Departament, gratuïts, places limitades !!!

Tota la informació a:
http://conc.ccoo.cat/ensenyament/formacio/AFCAP/cursos_afcap.html

A MANRESA:
 
INTRODUCCIÓ A LES XARXES SOCIALS EN L’ÀMBIT EDUCATIU:
RECURSOS, METODOLOGIES, EXPERIÈNCIES I EINES TAC PER A UNA EDUCACIÓ 2.0


PROFESSOR: Ramon Barlam Aspachs
DESTINATARIS: Docents (infantil, primària i secundària) i altres professionals vinculats a l’ensenyament.
NOMBRE D'ALUMNES: 20
DURADA: 30hs (2h30 per sessió)
CALENDARI:
Setembre: 25, 27
Octubre: 2, 4, 9, 16, 18, 23, 25, 30
Novembre: 6, 8
HORARI: de 18.00hs. a 20.30h.
LLOC: Escola La Font
DATA LÍMIT D'INSCRIPCIÓ: del 5 al 16 de setembre

OBJECTIUS:
Conèixer bones pràctiques en l’aplicació educativa de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del coneixement, especialment les portades a terme a la Catalunya Central. Adquirir destreses bàsiques i noves eines per tal de millorar la pràctica docent a l’aula i aprofitar el potencial de les xarxes socials. Aprendre a treballar en xarxa i ampliar els nostres recursos professionals. Reflexionar sobre la pràctica docent en el marc de la societat del coneixement.

CONTINGUTS:
• Ús educatiu de les xarxes Facebook, Twitter, Pinterest i Linkedin. Exemples i pràctica.
• Tractament de textos telecooperatiu en línia (Piratepad i Google Docs). Pràctica.
• Projectes telemàtics educatius. Les principals xarxes educatives: LaceNet, Espurna, Novadors, Espiral, etc. Aproximació als projectes que ofereixen. Principis i bases dels bons projectes telemàtics.
• Els Pecha Kucha i el ‘Death by Power Point’. Bancs d’imatges gratuïts a la xarxa. Consells elementals de com millorar els nostres Power Point?
• Eines de presentació i publicació de treballs en línia: Presentacions amb Google Docs, Prezi, Glogster i tires cronològiques interactives abmb Dipity, etc.
• Geolocalització amb Woices, etc.
• Els blocs. Crear-ne un de propi i aprendre a embedir-hi vídeos, àlbums de fotos, etc.
• Caceres del tresor i webquest. Exemples i pràctica.
• Bancs de presentacions i documents en línia (Slideshare i Scribd). Llibres electrònics i eines de publicació a l axarxa. Les llicències de propietat intel•lectual Creative Commons.
• Els entorns virtuals en 3D: Espurnik. Pràctica.
• Aproximació a Moodle. Consells, exemples i pràctica.

METODOLOGIA:
El curs es desenvoluparà en sessions de 2 h 30 m i serà molt pràctic, amb una clara orientació d’aplicació a les aules de la major part de continguts que es detallen al programa. Tot i que el curs es portarà a terme en un lloc on hi haurà ordinadors a disposició, es recomana que qui tingui portàtils o altres dispositius els porti.



EL DOCENT COACH COM A FACILITADOR DEL DESENVOLUPAMENT INTEGRAL DE L'ALUMNES/A


INSCRIPCIÓ


PROFESSOR: Alba Símon DESTINATARIS: Professorat i personal laboral de l’Administració pública
NOMBRE D'ALUMNES: 20 DURADA: 30h
CALENDARI: Setembre: 26. Octubre: 3, 17 i 24. Novembre: 7, 14, 21 i 28. Desembre: 5,.12 HORARI: De 18a 21(3h per sessió) LLOC: CIP Serra i Hunter
DATA LÍMIT D'INSCRIPCIÓ: 7 AL 20 de setembre

Objectiu general:: Donar a conèixer la disciplina del coaching, tant a nivell teòric com pràctic, a través de la pràctica dels continguts treballats Objectius específics: Exposar que és el coaching així com els la seva efectivitat. Elaborar un pla de treball individual per tal d’enfocar la situació vital de cadascun/a dels participants. Facilitar aspectes clau per aplicar en el treball quotidià

Continguts: Introducció al coaching, revisant d’altres conceptes i tècniques relacionades i la metodologia bàsica del coaching. Revisió de la situació personal de cada participant i recerca del futur “ideal”. Descobrir i aprofundir en els valors individuals dels assistents. Analitzar com son present en la nostra quotidianitat. Identificar les limitacions personals. Explorar possibilitats per fer-hi front. Elaboració d’un full de ruta personalitzat. Principis bàsics del coaching per ser aplicats a l’aula i l’entorn escolar. Entrega de bibliografia i frases de reflexió.

Metodologia: Activa i participativa. Resultat de combinar explicacions teòriques sobre els continguts del taller i exercicis pràctics.






A BERGA:
PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS EN ELS CENTRES EDUCATIUS


PROFESSOR: Oriol Camps Cervera
DESTINATARIS: Professorat i personal laboral de l’Administració pública; especialment dirigit a coordinadors/es de riscos laborals i a futurs coordinadors
NOMBRE D'ALUMNES: 20
DURADA: 30hs (2h30 per sessió)
CALENDARI:
Setembre: 24
Octubre: 1,8,,15,22,29
Novembre: 5,12,19,26
Desembre: 3,10
HORARI: de 18.00hs. a 20.30h.
LLOC: A determinar
DATA LÍMIT D'INSCRIPCIÓ: del 5 al 16 de setembre

OBJECTIUS:
Adquirir coneixements bàsics de salut laboral. Conèixer el marc legal relatiu a la prevenció de riscos laborals i la seva aplicació al sector docent. Conèixer el paper i les funcions dels actors implicats en la prevenció en el sector docent. Arbitrar fórmules de gestió de la prevenció al centre docent. Identificar els principals factors de risc relacionats amb les condicions de treball dels docents i mesures preventives adients. Promoure la cultura preventiva. Generar estratègies d’intervenció dels coordinadors de prevenció de riscos laborals als centres.

CONTINGUTS:
Conceptes bàsics: treball i salut, riscos professionals, factors de risc, danys derivats del treball. Marc normatiu bàsic: drets i deures. Llei de prevenció i normativa derivada: implicacions en el sector docent. Organització de la prevenció al sector docent: estructura, funcions i agents implicats. El coordinador de prevenció. Gestió de la prevenció: avaluació de riscos i planificació de l’activitat preventiva. El pla de prevenció al centre . La comissió de prevenció. Identificació dels factors de risc de seguretat i i establiment de mesures preventives. El Pla d’emergència del centre docent. Estratègies d’actuació del coordinador de riscos. Identificació dels factors de risc higiènics i establiment de mesures preventives. Identificació dels factors de risc ergonòmics i establiment de mesures preventives. Identificació dels factors de risc psicosocial i establiment de mesures preventives. Vigilància de la salut i primers auxilis.

METODOLOGIA:
El curs es desenvoluparà en sessions de 2'5 h. Cadascuna de les sessions es dividirà en dos blocs. Durant el primer bloc s'impartiran els continguts teòrics generals sobre prevenció de riscos laborals. Al segon bloc es desenvoluparan els continguts específics de la prevenció en el món docent, exposant els riscos més específics del sector i la seva prevenció, analitzant jocs documentals d'ús habitual i la seva gestió o bé el comentari d'altres casos pràctics que puguin donar-se.
Cursos de formació AFCAP: Reconeguts pel Departament, gratuïts, places limitades !!! Cursos de formació AFCAP: Reconeguts pel Departament, gratuïts, places limitades !!! Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central on de setembre 07, 2012 Rating: 5
Amb la tecnologia de Blogger.