MANIFEST DELS DIRECTORS DELS
CENTRES ESCOLARS PÚBLICS DEL BERGUEDÀ

PER UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT

Els directors i directores de centres públics de primària i secundària del Berguedà volem manifestar la nostra preocupació per la situació en la qual encarem l’inici d’aquest curs escolar.
  En els darrers anys hem assistit a un degoteig de mesures que porten l’ensenyament públic del nostre país cap a una situació de precarització i fan difícilment assolibles els nivells de qualitat que foren desitjables.
D’any en any hem vist decréixer de forma alarmant les dotacions econòmiques que reben (generalment amb retard) els nostres centres, hem sofert la disminució de plantilles i, en conseqüència, l’augment del nombre d’alumnes per aula i la necessitat de reduir recursos per a l’atenció a la diversitat, a part de successives retallades salarials i augment d’hores de docència, aspecte aquest últim que ha repercutit en la pèrdua de nombrosos llocs de treball.
  S’hi suma ara, de manera alarmant, el nou sistema de substitucions que deixa sense cobrir els deu primers dies de les baixes que es produeixin i obliga els centres a ocupar-se’n amb els seus propis recursos de personal docent, ja prou migrats per les retallades de plantilles. Aquesta situació s’agreuja perquè la dedicació del personal substitut no és del 100% de manera que no garanteix que es puguin cobrir totes les hores no lectives igualment necessàries que sí que feia la persona substituïda (tutories, guàrdies, vigilàncies de pati i tasques de coordinació docent). Val a dir també, que fins el 7 de setembre no es va nomenar la totalitat del professorat necessari als centres, i que la seva incorporació no es va fer efectiva fins el mateix 12-13 de setembre, dia de l’inici de curs, per la qual cosa aquest professorat no ha pogut participar de les tasques de preparació del curs i difícilment pugui començar les activitats lectives el mateix dia d’arribada al centre. Es tracta bàsicament de personal substitut que cobrirà jornades parcials per a tot el curs, mentre que per la seva condició de substituts no tindran dedicació completa. Cal que les substitucions es cobreixin des del primer dia i que mestres i professorat substitut s’incorporin al 100% de dedicació, altrament no podrem garantir l’atenció que es mereix el nostre alumnat.
  En aquestes condicions se’ns fa molt difícil parlar de normalitat en l’inici del curs. Més aviat constatem que el nou curs escolar s’inicia amb molta preocupació per la repercussió que el rosari de mesures que se’ns venen aplicant pugui tenir en la qualitat del sistema públic d’ensenyament que, malgrat els esforços i compromís dels seus professionals per mantenir-lo, veiem seriosament amenaçat. Els centres educatius necessitem temps i tranquil·litat per a la reflexió conjunta, en el dia a dia d'una feina que trobem apassionant.

Aquest manifest ha estat signat per tots els directors de centres públics de la comarca del Berguedà
Regió 7 - Tots els directors d'escoles i instituts del Berguedà alerten del perill de la precarització Regió 7 - Tots els directors d'escoles i instituts del Berguedà alerten del perill de la precarització Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central on d’octubre 03, 2012 Rating: 5