La consellera rectifica i flexibilitza les substitucions

La pressió de la comunitat educativa ha fet rectificar la consellera Rigau

La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha anunciat al Parlament mesures flexibilitzadores en el cobriment de les baixes del professorat dels centres públics de Catalunya:

Educació Infantil : Es cobriran totes les substitucions des del primer dia.
Educació Primària: Es cobriran totes les substitucions, dels tutors/es, des del sisè dia.
Educació Secundària: Es cobriran les segones substitucions simultànies des del primer dia

Podeu escoltar l'audio amb l'explicació de la Consellera a :

La nota de premsa publicada pel Govern ho explica de forma diferent:

"...substituir els tutors en l’educació infantil des del primer dia, els mestres tutors en primària i en educació especial des del sisè dia i a secundària de manera immediata la segona baixa simultània."
La pressió sindical, de les famílies, el malestar del professorat i de les direccions dels centres han fet possible aquesta rectificació, que CCOO, no obstant, considera del tot insuficient.

CCOO ja va signar en solitari un acord amb el Departament d'Ensenyament, l'any 1995, on les baixes s'havien de cobrir a Primària des del primer dia, i l'any 2001 es va donar un nou impuls per a que es fes també als centres de Secundària.

És per això que la flexibilització anunciada avui no és suficient i exigim la substitució del professorat malalt des del primer dia en tots els nivell educatius, a més del dret de qualsevol docent a treballar i cobrar la jornada sencera i no aquestes reduccions arbitràries i discriminatòries que empitjoren les condicions de treball i una atenció inadequada a l'alumnat.

Per això, CCOO exigeix que apliqui el sentit comú amb una visió pedagògica, d'afavorir l'alumnat i evitar que tinguin problemes.

La consellera, finalment i en l'últim moment, va presentar recurs d'inconstitucionalitat a les mesures Wert. CCOO li demana que defensi les seves competències i l'educació pública catalana i faci insubmissió d'aquestes mesures que afecten als centres, els alumnes i al professorat. Li demanem que no apliqui cap mesura fins que el Constitucional digui la seva i reivindiqui les plenes competències educatives de la Generalitat.

Més informació:

En el següent enllaç, trobareu l'audio de l'explicació de la consellera:

La consellera rectifica i flexibilitza les substitucions La consellera rectifica i flexibilitza les substitucions Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central on de febrer 07, 2013 Rating: 5