Carta oberta: Encara penses que no hi ha motius per fer vaga demà ?


 
Benvolgudes companyes i companys,

Com bé sabeu, demà hi ha convocada una vaga a tots els sectors de l'educació. Una vaga que pretén, en la mesura del possible, canviar el rumb de les polítiques educatives.

S'és conscient de la dificultat de fer vaga en aquests moments, però s'entén que l'agressió que estem patint és de tal magnitud que la resposta no pot ser una altra. I la vaga és la màxima expressió d'un conflicte.
4 RAONS PER ANAR A LA VAGA:
  • 1.    Contra les retallades.
  • 2.    Contra la LOMCE ( Llei Wert )
  • 3.    Contra la Reforma de l'Administració Local ( LRSAL )
  • 4.    Contra la Reforma del Sistema Universitari.

Totes aquestes agressions s'emmarquen dins el context de les polítiques d'austeritat que no pretenen altra cosa que reduir, i molt, la despesa pública en educació.

1. Contra les retallades. Només algunes dades:

  • en els últims 4 anys a Catalunya el sistema educatiu ha augmentat en més de 100.00 alumnes, per contra ha disminuït el pressupost en educació en més de 700 milions d'euros.
  • ha disminuït el nombre de mestres i professors (bàsicament a la pública, però ja se'n perden també a la concertada).
  • i els professionals hem vist com el nostre poder adquisitiu es reduïa en un 25%


2. Contra la LOMCE. Algunes consideracions:

  • ens espanyolitza. Només el castellà serà matèria troncal i les altres llengües passen a ser matèries de segona categoria. Altrament dit liquida la immersió lingüística i obliga a impartir classes en castellà.
  • és també, òbviament, enormement centralista. L'Estat serà qui farà les proves i revàlides. De manera que exerceix un control directe sobre els continguts.
  • és una llei economicista. Per primera vegada no s'esmenta l'educació integral de l'alumne que esdevé pràcticament un producte del mercat laboral.
  • la religió catòlica torna a ser matèria troncal, en un acte de servilisme als sectors més retrògrades de la Conferència Episcopal Espanyola.
  • obre la porta a que grans empreses entrin en el mercat educatiu.
  • buida de contingut la comunitat educativa. Els ajuntaments queden fora dels Consells Escolars que passen a tenir un paper totalment consultiu. I es reforça (encara més) el paper dels equips directius.
  •  "el talent és el talent", és una cosa natural. Els que són bons tiraran endavant en canvi els altres.... És a dir qüestiona els principis d'una societat democràtica.
  • l'etapa 0 - 3 deixa de considerar-se educativa per passar a ser assistencial.
  • a primària s'aboleixen els cicles i s'introdueix una assignatura transversal anomenada "emprendimiento empresarial".
  • a primària es faran dues avaluacions externes, també a l'ESO i revàlida a l'acabar el batxillerat.
  • a partir de segon d'ESO comencen els itineraris.
  • novament es devalua la formació professional. Es concep la formació professional bàsica com l'opció per a l'alumnat amb "menys talent" o bé amb menys oportunitats socials.
  • fomenta la competència indiscriminada entre centres ja que es publicaran els resultats de les proves i revàlides sense tenir en compte el context de cada realitat
  •  etc, etc, etc.


Trobareu més informació als següents enllaços:






3. Contra la Reforma de l'Administració Local

La Reforma de l'Administració Local pot tenir conseqüències catastròfiques per a les escoles bressol, conservatoris i escoles de música, escoles d'adults, per al sector del lleure, etc. ja que aquesta llei vol liquidar les competències educatives als ajuntaments.

Bàsicament els hi reserva:

  • la capacitat de buscar solars per construir centres escolars,
  • tenir cura de l'activitat esportiva,
  • controlar l'absentisme i poca cosa més.




4. Contra la Reforma del Sistema Universitari.

El Govern analitza una futura reforma, basada en el document “Propostes per a la reforma i millora de la qualitat i eficiència del Sistema Universitari Espanyol”, fet sense una avaluació rigorosa del sistema i sense la participació de la Comunitat Universitària.

Es planteja una desfuncionarització paulatina del professorat, atorgant a les universitats públiques capacitat per realitzar contractes laborals de forma directa i indefinida, amb condicions laborals i salarials individualitzades.

La finalitat és la d'acabar amb les formes de govern democràtiques, la llibertat de càtedra i l'autonomia universitària.

Es tem per la pèrdua de centenars de llocs de treball tant a les universitats públiques com a les privades.

I l'augment de les taxes universitàries està dificultant cada dia més l'accés a la Universitat.


Salutacions.
 
Posterior
« Prev Post
Anterior
Next Post »