P1080337.JPG

A dalt: Alfred Simó - Glòria Fígols - Rosa Recio - Àngel Benito - Imma Vila - Lluís Bistuer - Tomàs Gonzalez
A baix: Joan Gallego - Pere Dot

El 22 de setembre, a la plaça Sant Jaume, els delegats i delegades d'Educació de CCOO, hem portat a terme un acte per iniciar el curs recordant els greuges que els traballadors i treballadores de l'educació hem rebut durant tot el curs passat.

L’escenografia la formàvem els delegats de CCOO vestits de negre, de dol per l’educació que volem i que el departament d’ensenyament ens nega, i un gran mur que simbolitzava la intransigència i la manca de diàleg del govern de la Generalitat en matèria educativa.

EL NOSTRE MANIFEST:

Durant l’última legislatura, els professionals de l’Educació hem patit la prepotència d’una administració educativa que ha negat de manera reiterada la interlocució als representants dels treballadors i treballadores: la manca de negociació col·lectiva Les contínues s’ha convertit en un tret diferencial català. Les retallades salarials han suposat una pèrdua del poder adquisitiu al voltant del 25% per als funcionaris públics i personal depenent de l’Administració. Tot i la precarietat laboral, l’empitjorament de les condicions laborals i l’augment de ràtios amb els amb què ens hem trobat els treballadors i treballadores, hem estat nosaltres qui hem mantingut una Educació digna i de qualitat, gràcies a la nostra professionalitat i el nostre esforç diari. dèficits d’inversions i recursos al sistema educatiu han estat la tònica habitual en els Pressupostos que any rere any el Govern de la Generalitat ha anat aprovant des de 2010. En cinc anys el Pressupost d’Ensenyament s’ha reduït un 16,6%. La destrucció del model 0-3 i la manca de formació contínua han estat, entre moltes d’altres, les conseqüències d’aquesta política d’austeritat. Paral·lelament hem vist com cada cop més els concerts educatius són menys transparents Des de CCOO no ens quedarem quiets davant d’aquest atac coordinat envers tots els i les professionals de l’Educació. Amb la nostra lluita diària als centres de treball destruirem aquest mur que ens volen imposar administracions i empreses i, amb les runes d’aquests obstacles, nosaltres construirem el camí cap a l’Educació que volem. . I nosaltres ens preguntem: ha estat l’Educació una prioritat per a aquest Govern? CCOO defensem que tots els professionals que desenvolupen les nostres tasques al voltant d’un centre educatiu (sigui formal o no formal, reglat o no reglat) som comunitat educativa i, com a tal, amb independència de la nostra tasca, hem de participar de la gestió democràtica dels centres educatius A CCOO entenem l’Educació com un dret fonamental que s’ha de protegir en totes les etapes. Per això volem i defensem . polítiques que integrin l’Educació al llarg de la vida. Considerem inadmissible la nul·la inversió en l’etapa 0-3 i reclamem urgentment un pla de recuperació i revalorització d’aquesta etapa educativa. D’igual manera, considerem que la regulació del lleure educatiu i sociocultural El Servei Públic d’Educació ha quedat subjecte a les lleis del mercat provocant una competència ferotge entre centres per “disputar-se” els alumnes. i el necessari i urgent increment de plantilles. CCOO seguirem lluitant perquè l’educació torni a ser prioritària en aquest país (...) Volem la recuperació de plantilles i sous (...)

LLEGEIX AQUÍ TOT EL MANIFEST

Inici de curs: Acte de protesta dels delegats i delegades de CCOO Educació davant de la Generalitat Inici de curs: Acte de protesta dels delegats i delegades de CCOO Educació davant de la Generalitat Reviewed by Angel Benito on de setembre 28, 2015 Rating: 5