Informació sobre els estadis





La publicació, per part del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, de l’ORDRE ENS/16/2016, de 3 de febrer, de modificació de l'Ordre ENS/330/2014, de 6 de novembre, de procediment de promoció docent per estadis, no suposa cap modificació substancial, perquè al 2014 ja s’establia l’actual procediment de promoció docent per estadis, que segueix sent voluntària.

Ja des d’aleshores, la promoció retributiva del funcionari docent pot vincular-se, sempre amb caràcter voluntari per al professorat, als resultats de l’avaluació del seu centre de treball o als resultats de l’exercici professional. Però la promoció retributiva dels i les docents es pot continuar realitzant igualment a partir d’altres elements: l’experiència docent, el desenvolupament de funcions d’especial responsabilitat, la formació professional i acadèmica o la participació en activitats complementàries.

La Federació d’Educació de CCOO valora negativament els sistemes que vinculen directament tota o part de la retribució dels i les docents als resultats educatius, perquè no existeixen evidències objectives que aquesta vinculació suposi una millora real, ni en els resultats dels alumnes, ni en els dels centres, ni en el rendiment o motivació del professorat.

Per aquesta raó, quan el 2014 l’Ordre que establia el procediment de promoció docent per estadis va passar el prescriptiu tràmit de consulta als representants sindicals de la Mesa sectorial, CCOO s’hi va oposar i va exigir, en tot cas, el caràcter voluntari que a dia d’avui es manté, sense que això impliqués, en cap cas, l’acceptació, per part nostra, del sistema com a tal.

La Federació d’Educació de CCOO s’oposa als sistemes d’avaluació que classifiquen els centres comparativament per categories o nivells i adverteix del greu risc que pot comportar la mala utilització d’aquestes classificacions, com ara la creació de “rànquings”, amb el conseqüent menysteniment i estigmatització de les escoles menys afavorides en la valoració.

CCOO està a favor de l’avaluació del sistema educatiu, perquè és un element fonamental i imprescindible per a la millora, sempre que aquesta millora persegueixi més justícia social, més igualtat i més llibertat. No tots els sistemes es fonamenten en aquesta concepció.


La Federació d’Educació de CCOO pensa que l'avaluació ha d'estar al servei de la millora de l'educació, i aquest objectiu ha d'estar present en tots els camps en què s'aplica, siguin els aprenentatges dels estudiants, l'actuació professional dels i les docents, el funcionament dels centres o de l'administració o el sentit de les polítiques de l'educació. El seu objectiu no és jutjar sense més, sinó col·laborar a la millora de l'educació i, per aquesta raó, ha de tenir un caràcter integral.



Posterior
« Prev Post
Anterior
Next Post »