Resum Mesa Sectorial 9 de març

CCOO s'oposa al desplegament del Pla Pilot de nomenament de substituts

Avui dimecres 9 de Març de 2016 , els representants de CCOO hem participat a la Mesa Sectorial convocada per tractar diversos temes:

1.  Anàlisi de la prova pilot al Servei Territorial del Maresme-Vallès Oriental de nomenament de substituts al llarg del curs.

El Departament ens exposa les dades recollides des de l’1 de setembre de 2015 fins el 21 de gener de 2016. Aquestes dades concreten el nombre de propostes que s’han fet a través d’aquest sistema ( 224, un 19% del total de les propostes ) i el repartiment de les mateixes segons els tipus de centre.

CCOO hem expressat que durant la primera presentació del pla pilot ja vam mostrar i argumentar la nostra disconformitat i hem tornat a recordar quin és el nostre posicionament:
  • El pla pilot va en contra del nostre acord d’interins ja que l’ordenament de la borsa es realitza tenint en compte només l’experiència laboral.(Acord del 1995,signat per CCOO, d’ordenació de les llistes per serveis prestats)
  • Aquest nou sistema no suposa una millora els nomenaments massius i fan el procés poc transparent i complex.
  • El procediment no incorpora cap element o instrument que controli el risc d’utilització arbitrària per part de les direccions.

CCOO hem qüestionat  com es revisa i controla tot el procés. I quin és el paper dels inspectors/es en aquest nou sistema.

El Departament respon que en les avaluacions externes dels centres els inspectors tenen en compte l’exercici del lideratge, la implicació del professorat, com es prenen les decisions... tot i així recull la nostra demanda d’implicar-los en aquest procés i poder garantir aquesta revisió i control buscant, paral·lelament, altres formules de participació. Igualment el Departament mostra la intenció d’incorporar aspectes més de transparència a la mateixa resolució o amb instruccions que  la complementin.

L’argumentació del Departament, tot i la nostra oposició i la resta de sindicats al desplegament d’aquest sistema, finalitza amb una menció al decret i a la Llei que empara aquesta resolució, el decret 39/2014 de 25 de Març i la LEC.

2.    Resolució per la qual s’amplia el procediment telemàtic per a la comunicació de llocs vacants o per substitució i la selecció de personal interí docent per part de les direccions dels centres educatius públics.

El Departament ens comunica que a partir del mes de maig s’estendrà als Serveis Territorials:
  • Vallès Occidental
  • Barcelona Comarques
  • Girona

3. Calendari del curs 2016-2017 per als centres educatius no universitaris de Catalunya

El calendari escolar no presenta cap novetat destacable  respecte al curs anterior excepte la flexibilitat que es contempla per secundària, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà respecte al dia d’inici de les classes. Aquest inici es podrà endarrerir fins al 14 de setembre ( “per la gestió de l’avaluació extraordinària o d’altres tràmits que es duguin a terme abans del començament de les classes”) però s’haurà de compensar amb altres dies al llarg del curs.

CCOO demanem que en lloc de tres dies de lliure disposició es mantinguin els quatre del curs passat però el Departament respon que s’ha respectat els mateix nombre de  dies lectius que el curs anterior.
També celebrem que el primer dia de la jornada intensiva de juny coincideixi amb el primer dilluns del mes, tal i com CCOO havia demanat reiteradament en altres ocasions.

CCOO demanem que es tingui en compte la proposta aprovada per la Comissió del Consell escolar de Catalunya on es demanava que en l’inici de les classes graduals dels alumnes de P3 el nombre mínim d’hores de permanència no fos de 2’5, com es presenta en l’ordre, sinó de 1’5. El Departament recull aquesta proposta.

4.    Torn obert de paraules.

CCOO demanem que se’ns doni resposta a diferents qüestions que es van plantejar en altres Meses:
  • Estendre els supòsits de substitucions des dels primer dia en el cas del professorat de les escoles d’adults que  preparen per les proves d’accés a cicles. Ens responen que intentaran donar una resposta a aquesta demanda.
  • Permís retribuït de maternitat a gaudir a les 35 setmanes . Ens responen que encara no s’ha regulat des de Funció Pública.
  • Avaluació del pla pilot jornada continuada a primària.  Anoten de nou la petició.
  • Denunciem i demanem una actuació per part de l’Administració en el cas de la reducció de jornada per cura de fill menor.  Demanem que el personal docent que vol  renunciar amb posterioritat a les vacances de setmana santa , pugui renunciar el 30 de juny o 31 de juliol en lloc del 31 d’agost, ja que el motiu al·legat pel Departament ( “S’ha de planificar el funcionament dels centres docents i garantir la continuïtat pedagògica dels alumnes.”..) no té sentit en el període d’estiu.