CCOO demana que s'habilitin mesures extraordinàries per facilitar la consolidació de l'ocupació pública docent

Proposa donar més pes a l'experiència i reduir el temari i l'estructura de les proves

CCOO, el sindicat, majoritari en l'ensenyament públic, va presentar ahir al Ministeri d'Educació les nostres propostes sobre el model que regirà l'accés a la funció pública docent en les properes convocatòries d'ocupació extraordinàries i que permetrà reduir la temporalitat al 8%. Malgrat les protestes de CCOO, Educació retarda el començament de les negociacions fins al pròxim mes de setembre.

Francisco García Suárez, secretari general de la Federación de Enseñanza de CCOO (FECCOO), va argumentar que “ens trobem en una situació extraordinària a la qual ens ha portat la limitació de la taxa de reposició d'efectius imposada en els últims anys. Aquesta situació extraordinària requereix habilitar mesures extraordinàries” de cara a la convocatòria prevista d'entorn de 150.000 places públiques de professorat entre 2018 i 2020. En la seva intervenció en la Taula sectorial d'Educació celebrada ahir, García va incidir en la urgència d'establir un calendari de negociació que permeti habilitar mecanismes que dotin de seguretat jurídica al procés d'estabilització docent.

El secretari general de FECCOO va defensar un model transitori que asseguri la consolidació de l'ocupació temporal. En concret, va demanar una modificació substancial del RD que estableix l'ingrés als cossos de funcionari docent i no només del barem. FECCOO va subratllar la necessitat d'habilitar un procediment diferent en el qual les proves no siguin eliminatòries. Així mateix va demandar que es redueixi el temari i que augmenti el pes de l'experiència en el concurs-oposició.

Pel que fa a les convocatòries, CCOO va instar a què s'aconsegueixi una coordinació entre comunitats. A més, va proposar que es recullin mesures d'estabilitat en l'ocupació per a les persones amb major edat i més antiguitat un cop finalitzada la convocatòria extraordinària de places.