CCOO denuncia el funcionament anòmal del sistema de beques

El funcionament anòmal del sistema de beques i ajudes obliga a les famílies a avançar diners

CCOO denuncia el que considera un model paupèrrim

El sindicat recorda que les beques possibiliten el dret a l'educació i denúncia que el Govern abandona a la seva sort a amplis sectors de la població.

El Govern del PP torna a faltar a la veritat en les seves declaracions sobre el sistema de beques. En una recent aparició pública en un programa de televisió, el portaveu de l'executiu i ministre d'Educació, Íñigo Méndez de Vigo, va tornar a incidir en el discurs de “la fallida del sistema de beca” que el PP es va trobar a la seva arribada al Govern i l'extensió generalitza de les mateixes: “Mai hem tingut tants becats”, va afirmar.

La Federació estatal de CCOO Educació denúncia aquestes declaracions de meres declaracions formals i de no tenir contingut real. Tots els informes presentats en l'últim trimestre de 2017 per diferents organismes, no partidistes, com ONGs i fundacions que centren una part important del seu treball en l'anàlisi de la situació del sistema educatiu i en l'elaboració de propostes, contradiuen les últimes declaracions del ministre d'Educació i denuncien les següents situacions

• Una dura retallada en la inversió en beques i ajudes, que són fonamentals per a l'exercici del dret a l'educació i per assegurar l'equitat i la inclusió educativa.
  • Un major esforç econòmic de les famílies davant la inhibició del Govern, que ha fracturat tant el concepte de gratuïtat com el d'equitat.
  • Disparitat territorial en la inversió de beques i ajudes a l'estudi i absència de coordinació entre les administracions central, autonòmica i local.
  • Falta d'integració dels i les menors socialment desfavorits.
  • Escassa integració entre l'educació formal i no formal. Dèficits de recursos en menjadors, biblioteques i transports.
  • Funcionament anòmal dels protocols d'accés a les beques i ajudes, que obliga a les famílies a avançar els diners.
  • Opacitat en les dades, que sovint es converteixen en una barrera al mesurament de l'impacte i a l'avaluació de les polítiques d'infància, entre les quals destaquen amb nom propi l'educació i les polítiques de beques i ajudes.

CCOO denuncia una vegada més que la limitació pressupostària condiciona per complet el caràcter social de les beques i ajudes en les seves diferents modalitats. I qualifica de paupèrrim l'actual model promogut pel Govern que abandona a la seva sort a amplis sectors de la població.

from CCOO Educació Pública http://ift.tt/2Bc5AcS
via IFTTT
CCOO denuncia el funcionament anòmal del sistema de beques CCOO denuncia el funcionament anòmal del sistema de beques Reviewed by Angel Benito on de febrer 06, 2018 Rating: 5